torsdag 12 januari 2006

Underbara Mia!

Har hittat en knöl på Axa och eftersom det finns cancer i släkten och i och med att jag har Felix i färskt minne, så vill jag ju gärna veta om det "bara" är en fettknöl. Veterinären i Svartbäcken sade att det var omöjligt att känna och ville jag verkligen veta så var jag tvungen att åka in till Ultuna för en biopsi. Jag tyckte det verkade vara ett ganska stort och dyrt ingrepp "bara för att kolla", så jag bestämde mig för att dubbelkolla med "Mr Cancer" - Henric von Euler. Han sade att man lätt ser om det är en fettknöl genom ett finnålsaspirat. Man kan även se vissa andra grejer, såsom inflammatoriska tillstånd och om det finns fler tumörer (om det nu är en tumör). Jaha, tänkte jag, det var ju bra! Så jag ringde Ultuna och bad om en prisuppgift - ca 1500 skulle det kosta!! Och inte verkade de vilja boka en tid heller, utan man skulle helst betala ytterligare 200 kr i dagsavgift och lämna hunden i en bur där hela dagen så att de kunde göra det när det passade dem. Då ringde jag till min kompis Mia och beklagade mig, så nu har jag bokat in mig hos henne. Hon gör det gratis åt mig, fast jag får ju betala labb-avgiften (troligen runt 300kr) förstås. Men jag kommer ju ge henne något för besväret i alla fall. Gud, vad glad jag är att jag och Mia känner varandra... (undrar om Mia är lika glad.... hon har ställt upp rätt mkt på mina hundar genom åren...*s*)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man inte bli annat än glad när man få träffa Felix och Axa ???

Anonym sa...

Ja-a! Underbara Mia!!!!
Förmodligen är det väl en fettknöl, men det gäller förstås att kolla såna där fulingar.