måndag 9 januari 2006

Att jobba...

...är tråkigt om man inte vet vad man ska göra... Strul på jobbet har gjort att jag inte har riktigt full sysselsättning idag. Om allt funkar så har jag att göra från och med i morgon, men det är beroende av att allt funkar... Varje natt startas nämligen databasen om och det jag gjort idag kan bli bearbetningsbart, dvs jag kan dra ut listor och se var mina planerade kontroller ligger någonstans geografiskt etc Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra...

Ringde och väckte min chef (vid halv nio i morse) och beklagade mig, men fick väl inga raka besked. Det lilla jag kan åstadkomma idag, har jag redan gjort nu. Tur för dom att jag fick en tid med Axa hos chiropraktorn idag så att jag tar ut flex på e.m. Annars hade de fått betala mig för att rulla tummarna! *s* Har lite dålig erfarenhet av jobbets datasystem... Hoppas verkligen att allt funkar imorgon!Visst kan jag väl pula med annat... städa mitt lilla kontor... Men det känns så onyttigt! Och frustrerande! Vill ha "riktiga" arbetsuppgifter! Samt att jag vet att uppgifterna ska ju göras så ju längre det tar innan jag kommer igång med dem, desto stressigare blir det på slutet...

Det var dagens klagosång! Snart tar jag tidig lunch och drar till Solvalla med lilla gumman. Hon har bara legat blickstilla i sin korg idag och inte kommit och "pickat" på mig en enda gång för att få uppmärksamhet - hon måste verkligen vara besvärad av sin rygg nu...

Inga kommentarer: