onsdag 11 januari 2006

Att hålla Axa i stillhet är inte lätt...

Nyss halvreste jag mig upp ur kontorsstolen varvid Axa tolkade det som att jag genast skulle gå ut i köket och ställa ner en skinkmacka på golvet! Hon for upp och rusade ut ur kontoret med sikte på köket och sladdar i kurvan, faller och skriker. Jahapp, tänkte jag - det var det kiropraktorbesöket! Det verkar som att det klarade sig dock... Men, som sagt, det är inte lätt att hålla en Axa i stillhet.... Jag skulle behöva knyta ihop hennes tassar, droga ner henne eller stoppa henne i en bur, eller nå´t! Och för var dag som går blir det ju värre! Tur att det bara var tre dagar som hon skulle vara stilla och sedan ska hon "ta det lugnt" i ytterligare ett par dagar. Men det inbegriper ju i alla fall att man kan gå en rejäl promenad! Kanske gömma lite godisar på tomten, eller någon annan form av nosövning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sugploppar har jag länge funderat på att sätta på hennes tassar. Skulle nog bara sluta med att hon jagade flugor i taket.