lördag 14 januari 2006

Kronch hundfoder

Var iväg nu på morgonen och testade att ge doggzen provpåsar av Kronch Basic, vilka de slukade på 5 sekunder vardera! Det verkade ju lovande... Hade ju läst att vissa hundar kan reagera på fisksmaken och inte vilja äta.

Hon som förestod affären gav Kronch till sina egna hundar och hon tyckte att speciellt den ena hunden hade fått en bättre päls. Att hon började med Kronch var för att en av hennes kunder bad henne ta in det. Kunden hade en s.k. "klådshäfer" och tyckte det blev mycket bättre med det här fodret.

Tydligen så kan det lukta lite fisk ur munnen på hundarna precis när de har ätit fodret, men det ska gå över inom en kort tid enligt damen i affären. Allting låter ju lovande, så jag börjar med att köpa en säck för att se om hundarna fortsätter att äta det med god aptit och för att se vad jag själv anser om den eventuella fisklukten. Om allt går bra så köper jag väl en eller två säckar till innan jag gör en utvärdering på huruvida jag tycker det är bra eller inte. De måste ju få äta det ett tag om det ska märkas någon skillnad.

Något som är helt onödigt, men som ändå är lite roligt, är att hundpåsen har ett blixtlås! Annars brukar ju påsarna ofta ha något snöre man ska dra i, och som aldrig funkar och man står bara där med en stängd påse och ett uppskuret finger.... Jag brukar alltid skära upp mina påsar med kniv, men nu slipper jag det också!


Påsen med blixtlås...

4 kommentarer:

Schultzberg sa...

Snart kommer Felix och Axa utveckla gälar :)

Anonym sa...

Äter ni bara fisk allihop??????????
Ja, det är nog risk snart att gälar börjar utvecklas hos valda delar av befolkningen på Svista!:-))

Unknown sa...

Hej. Du känner inte mig, men jag googla på kronch hundofer och fann dig..

Jag undrar vad du tycker om de fodret? Jag tänkte nämligen köra de på mina hundar..

Jenny sa...

Jag gillade Kronch men det var himla bökigt att få tag på. Nu är dessutom min tik en gammal pensionär och blir smällfet bara hon luktar på Kronch..... Så nu ger jag annat foder. Men om du har en affär i närheten som säljer det så..... Testa det gärna! :-)