fredag 13 januari 2006

Castell

Invigde mina nya ridbyxor med ett dressyrpass i ridhuset. Gick faktiskt himla bra! Både ridningen och de nya byxorna... Hängde kanske ihop? *s* Eller så var det det faktum att jag satte på mig sporrarna idag, då jag tyckte att jag fick driva så mycket igår och hade en del träningsvärk idag... Inte det att han inte går framåt, men för att få honom samlad och att inte falla ur åt något håll, så behövdes det mycket ben - speciellt i vänster galopp. Men nu var det inga problem . tänk vad en liten metallpigg kan göra!

Axa och Felix var givetvis med och de sprang i vanlig ordning runt och letade hästbajs. Men den här gången hade jag sopat stallgången också innan jag släppte in dem, så Felix kan inte få tag på mer än lite smulor! Så nu hoppas jag att hans mage ska hålla sig i schack...

Axa är fortfarande inte riktigt fräsch, så risken är överhängande på att jag måste åka tillbaka med henne för "round 2" hos Olofsdotter. Ibland kan det bli så när låsningen sitter rejält. Då lär man på det två ggr.... Men jag ser ju inte fram emot att behöva bila ner dit igen... *suck*

Nä, nu är det natti, natti....

Inga kommentarer: