tisdag 24 januari 2006

Bilolycka!

Idag var jag ute och körde utanför Arlanda på väg till en latbrukare, då jag får se i backspegeln hur en liten vit bil far över hela vägbanan! Det snurrade runt, runt och sedan for bilen rätt ut i åkern och snön flög åt alla håll! Jag fick stopp på min bil, vände och körde tillbaka för att kolla hur det gått med dem. När jag saktade ner och vevade ner rutan för att prata med den tjej som klev ut, så kom det en bil bakifrån och tutade på mig!!! Han ville att jag skulle flytta mer på mig så han kom förbi lättare! Vilken skithög! Jag uppehöll honom max 10-15 sekunder innan han kom förbi och han såg ju att det skett en olycka... Kunde han inte stanna och se om hans hjälp behövdes? Nä, bara tuta på den som tänkte hjälpa och sedan blåsa vidare i 150 knyck! Hoppas det är han som ligger i diket nästa gång...

Hur det gick för de två i bilen? Bara bra! Lite omtumlade, förstås.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, nog är det märkligt hur lite som rör sig bakom pannbenet på en del(((-:
Men han kanske blev rädd - att han skulle köra in i din bil?
Plötslig rädsla kan yttra sig lite konstigt ibland.

Hmmm....kunde den vita bilen ta sig från åkern själv??

KÖR FÖRSIKTIGT!!!
Kraam!