lördag 7 januari 2006

Att ta det lugnt....

... är inte alltid så lätt! Har kört två tvättar och dammsugit övervåningen. Var även ut en sväng och jobbade i trädgården. Häcken har vuxit vind för våg i ett par år nu, så jag ansåg det vara dags att göra något år saken... Så snart är i alla fall en sida klar - den mot grannen. Skönt, då går det att köra bil där utan att repa lacken! Det tar sin tid... Dels att choppa ner häcken och sedan att samla ihop alla kvistar till en hög... Vissa grenar har vuxit sig så tjocka att de måste jag såga ner.

Sedan har jag ju inte kunnat låta bli att sitta framför datorn heller! Men nu sitter den förbaskade högerkolumnen rätt, i alla fall!

Och vad jag än har gjort så har hundarna rusat ut i köket varenda gång jag ens sneglat åt det hållet... Förstår inte varför de blivit så himla hungriga av sig? Och nu har de smittat av sig på katten så nu sitter han också i köket och blänger så fort han tror att det vankas mat (och det är ganska ofta).


Så här ser det alltså ut i mitt kök varje gång jag tittar in dit....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har hela menageriet fått mask i magen????????
Eller får de så goooood mat att de vill ha mer hela tiden?
Ge Axa ett par gamla läderstövlar så är väl hon nöjd sen!:-))
Felix är nog bara gubbsjuk och misse sympatiserar:-)

Hmm....förresten, Felix och jag har ju samma sjukdom - ett TYPISKT symptom är att man vill äta hela tiden. Kanske dags att kolla dosen på medicin?

Å, du - ta det lugnt!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Du ger dem nog för lite mat !?