tisdag 10 januari 2006

Suck... Datastrul!

Sitter inne på kontoret (där jag givetvis har fått höra lite gliringar om gårdagen - fast inte så mkt, det är tydligen inte ovanligt att larmet går igång...). Hade problem med att få anslutningen till jobbets nätverk att funka imorse och eftersom jag är beroende av att få tag på en excelfil (som ska skapas ur databasen) så drog jag in med bilen för att fixa det "på plats". Tur att man bor nära huvudkontoret....

Väl på plats så kunde jag fortfarande inte få tag på min åtrådda fil och var tvungen att gå och beklaga mig hos data-folket. Inga problem, tyckte de. De skulle bara starta om något, så skulle det vara löst... Tre timmar senare så har jag fortfarande inte fått ut min lista och nu börjar de låta lite stressade när jag ringer och frågar hur det går... *s* Det som irriterar mig mest är att jag inte tog bussen... Det kostar så himla mycket att parkera inne i Uppsala. Jag tog bilen för jag tyckte det skulle ta så lång tid att ta bussen när jag bara skulle in och vända, men "tji" fick jag...

Men lite trevligt har det varit att sitta inne på huvudkontoret. Det har varit kul att gå runt och prata med "alla" och höra det senaste skvallret. Trivs utmärkt med att jobba hemifrån, men sisådär en dag i månaden skulle jag nog gärna sitta på kontoret.

Nä, ska passa på att dra ut lite nya rutiner som kommit vid årsskiftet och läsa igenom dem, så att jag gör något vettigt medan jag väntar på att data-killarna ska ha slitit sitt hår färdigt!

Inga kommentarer: