onsdag 4 januari 2006

Första inlägget...

Jahapp... Eftersom jag aldrig tycks få tid till att genomföra mina storstilade planer för den egna hemsidan så får den här bloggen duga så länge! Så småningom ska en riktig sida ut, men med den här takten dröjer det väl till nästa år... *s* Men jag klagar inte för det är ju roligare att göra hemsidor åt andra! Så kolla gärna in Hundpunkten och Djurskyddresursen! De är länkade här bredvid...

Annars då? Inte mkt... Har jobbat idag, men känner mig lite hängig. Tänkte att jag skulle ta det lugnt (till hundarnas förtret) så att det inte bryter ut till en fullfjädrad förkylning för det har jag inte tid med! Och eftersom jag tar det lugnt.... så hamnar jag framför datorn! *s*

Gjorde desto mer igår (och det är väl det jag sotar för nu) då jag stakade upp ett skidspår på åkrarna här i kring. Axa var överlycklig och for som ett jehu! Ibland försvann hela överkroppen på henne ner i snön - då hade hon väl hört någon sork därunder. Felix var måttligt road. Han har blivit så frusen på gamla dar (det är väl för att han gör sitt bästa för att imitera Skalle-Per). Han stod mest och surade och ville hem. När han väl ställdes för faktum att jag faktiskt skulle ta mig runt åtminstone en åker, så gick han exakt i skidspåret bakom mig hela tiden. Tror han njöt lite av att trampa sönder mitt spår... Tills vi vände hemåt förstås, för då fick jag knappt hejd på honom! ;-)

På kvällen åkte jag ut till stallet och red Castell. Med tanke på att det var 18 minusgrader igår, och man vart lite svettig både när jag åkte skidor och när jag red, så är det väl därför jag har lite feber idag. Tur att det är långhelg så man kan krya på sig! Fast risken är väl att det blir värre med tanke på hästridning, skidåkning, sökträning och allt annat som jag tänkt ägna ledigheten åt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!
Blogg e kul!!!!!
Fortsätt med den - du vet vem som läser varje dag!:-))))
Å du - vilken toppenhäst du verkar rida!?! Står du på händer i sadeln varje gång??? Duktiga tjejer de som gör det!
Alltså.......Felix e nog världens klokaste, myyyyyysigaste hund!:-)
Va f*n ska man ränna runt en snöig åker för? *ruskar på huvet*
När man kan rulla ihop sig i en säng - inomhus!
Folk e inte kloka....
Inte Axa heller.....:-)))) Ung & dum & charmig eller nåt...:-)
Hoppas VERKLIGEN du klarar dig från värre förkylning!
Ha det gott & hälsa HELA familjen från oss i Taxingeskogen!