tisdag 10 januari 2006

Hela menageriet till veterinären!

På tisdagar så är det en veterinär i Svartbäcken som har drop-in. I vanliga fall brukar jag ringa någon kompis som är veterinär och fixa det där med vaccinationer, men nu orkade jag inte bry mig i att hämta ut vaccination från apotek och bestämma tid och åka ett par mil för att hundarna ska få en spruta, så jag lastade in bägge hundarna samt katten i bilen och åkte 6 km och fick allt gjort i ett svep. Det kostade mig kanske en hundring mer per spruta, men det var det värt tyckte jag.

Veterinären och assistenten tyckte det såg kul ut när jag kom med hela menageriet och de var lite bekymrade över hur jag skulle ta mig ut till bilen: - "Ville jag inte lämna katten i buren och gå två gånger?" Hehehe... Som om man inte skulle klara av två stora hundar och en kattbur efter att ha avståndspendlat mellan jobb och make i 1,5 år! Detta var ju en baggis - jag hade ju ingen övrig packning!

När jag kom hem satte jag mig för att äta och givetvis var Axa framme och pickade på mig, vilket resulterade i att hon spillde ut öl över halva mig.... Så nu ska jag kasta kläderna i tvätten och mig själv i duschen! Märk dock att jag var tvungen att blogga först.... Beroendeframkallande, det här....

Ikväll ska jag faktiskt titta på TV! Det händer inte ofta, men efter alla skriverier så MÅSTE jag ju i alla fall se ett avsnitt av "Sex Inspectors". Det är säkert jättetorrt, kliniskt och tråkigt. Det mesta man får se av de omtalade sexscenerna är väl ett guppande täcke i en skum belysning.... *suck* Men jag måste ju se det en gång i alla fall! *nyfiken*

1 kommentar:

Anonym sa...

Jahaja...på Svista är det fullt ös som vanligt!:-))
Fick du grupprabatt hos veterinären?:-)
Och kisse-killen va me oxå!
Tänk om du kunde ha honom i koppel också - vilken syn!!!!

Hoppas Axa är OK i ryggen nu!?