onsdag 11 januari 2006

Beslutsångest!

Har ägnat eftermiddagen åt två saker... Det ena är att leta efter ett par nya ridbyxor. De jag har nu köpte jag begagnade i all hast efter att Axa åt upp allt läder på mina helskodda som jag hade först...

Jädrans lädergalning till hund! :-(

Jädrans klantskalle till matte som glömde byxor med läderdetaljer framme när hon åkte hemifrån... :-(

Nåväl, de begagnade som jag köpte höll väl i ca ett halvår, men nu håller de verkligen på att falla i bitar! Har nu äntligen hittat ett par ridbyxor som intresserar mig (får inte vara för, fula, för dyra och ska ändå vara stretchiga och i bra material bla bla bla), men givetvis saknades den mest intressanta informationen - hur tvättar man dem??? Nåja, jag mailade företaget och beroende på vad jag får för svar så ska jag beställa hem dem. Har ju bara velat och tittat i en månad nu... MÅSTE bestämma mig (annars får jag snart rida i mina vanliga byxor och det är INTE skönt...) *s* Ridbyxan heter EQUIPAGE Back2Back Super Cut.

Det andra jag roat mig med är att leta info om hundfoder. Är inte riktigt nöjd med de hundfoder jag ger och har nu läst en del om vad som finns på marknaden.... Givetvis blev jag intresserad av ett foder som faktiskt inte var det allra dyraste (även om det finns billigare...), men som verkar vara väldigt litet på den svenska marknaden. *suck* Till slut hittade jag en liten affär i Österbybruk som säljer fodret ifråga. Då det ska innehålla mycket fisk så finns det vissa hundar som inte gillar det, men hon i affären lovade att jag skulle få pröva en provpåse och erbjuda doggzen innan jag köpte någon säck. Om jag gillar fodret så är jag inte sååå oroad att jag måste åka till Österbybruk varje gång jag behöver handla - det går nog att be hundaffärer här i Uppsala att plocka hem det åt mig.

Hundfodret

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du får berätta hur fodret verkar, ska precis ge mig ut i den djungeln för att finna något åt min kräsna dam.

Anonym sa...

Du kan nog lösa detta genom att ge hundarna samma mat som du äter, fisk varje dag ;)

Anonym sa...

Enligt ett test av konsumentverket ska Willys hundfoder för vuxna hundar vara ett av det absolut bästa näringsmässigt + att det som står på påsen faktiskt är det som är i påsen, till skillnad från väldigt många andra märken som undersöktes. Willys foder var dessutom det billigaste eller däromkring. Däremot fanns det riktigt farliga foder för hundar, typ euroshopper och ett dyrare foder (royal canin? Hills? kommer inte ihåg) de innehåll för höga värden av nån vitamin som blev toxisk. Jag ska köpa willys när min lilla hund blir vuxen. Hundar brukar tycka om det dessutom. Men det funkar ju inte om man inte har nån willys-affär i närheten dessvärre..... får åka en liten bit, men då får man väl passa på att storhandla samtidigt då....