torsdag 19 januari 2006

Igår...

... var jag i Hallstavik på eftermiddagen hos en lantbrukare. En mycket trevlig och pratsam typ. Tillika mycket frågvis! Jag tycker sådana besök är väldigt roliga för jag lär mig så mycket själv, och det var roligt idag med, men jag blev ju lite stressad över att hinna till kiropraktorn. Dessutom var det USELT väglag och idel kurviga småvägar större delen ner till Stockholm ifrån den lille by utanför Hallsta som bonden bodde i.Och det är ju alltid så att vissa människor blir livrädda när det snöar och kör i typ 40 km i timmen på en 90-väg.... Och är vägen kurvig, så är det ju svårt att komma förbi....

Nästan 40 minuter försenad dök jag upp hos Olofsdotter som var snäll och väntade på mig. Och dessutom var hon lugn och tog sig tid att prata länge med mig och diskutera Axas skada, foderintag och träning, fast hon egentligen hade en tid att passa i Waxholm....

Vet dock inte om vi kom fram till så mycket nytt. Det mesta gör jag ju redan, men jag ska försöka träna upp ryggmusklerna på henne ännu mera. Ska börja dra korta pass i med hundförarbälte och sele igen. Eventuellt ska jag köpa simkort till henne och simträna en gång i veckan i hundbassäng också. Det hänger ju lite på ekonomin, för det är ju sååå dyrt att simträna i bassäng - 350 kr för en halvtimmes tillgång till bassängen. Undrar om man kan röja i garaget och smälla upp en enkel variant där? Hmmm.. Tål att funderas på! frågan är väl bara hur man på ett smidigt vis får hunden i och ur bassängen om man köper en sådan där stor rund plasthistoria. Tills vidare ska jag kanske köpa ett sådant där kort ihop med en annan. Då blir det billigare, men tiden blir ju så mycket kortare...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul jobb du verkar ha mellan varven!
Dyr hund verkar du ha också....