tisdag 19 januari 2016

Möte hela dagen, uttråkad hund och en tänkvärd dikt!

Idag satt jag inne i Uppsala en stor del av dagen. Satt med i en projektgrupp som jobbar med betesregler för ekologiska mjölkkor. Det var kul att jobba en dag inne i stan. Ha "fina" kläder på sig... Äta lunch med kollegor på stan... Men en dag är fullt tillräckligt!  ;-)


Bison var förstås uttråkad efter en inaktiv dag och jag var trött efter en dag på stan, så hon fick sin mat i aktiveringsbollen - med ena hålet helt igentejpat och det andra hålet till hälften igentejpat! Så då tog det henne ett bra tag att få i sig maten (annars går det på några sekunder)....

Jag trillade över en tänkvärd dikt idag. Jag brukar inte läsa poesi, men denna "trillade" jag  över och den var så bra att jag vill dela med mig av den...:

If the environmentalist forgets
that his house is made of wood,
if the logger forgets
that the forest is full of beauty,

if the vegetarian forgets
how life teems with death,
if the hunter forgets
how the doe nuzzles her fawn,

then each is lost:
to one another,
to the world that is,
to the world that could be.

Our task is to remember.

(If we forget - Tovar Cerulli)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ja......det var en tänkvärd dikt! <3