fredag 15 januari 2016

Kallt idag.....Snöskottning, kickspark-åkning och snöskopromenad!

Kallt som attans men fint väder.... Igår tog jag ut snöskorna för första gången den här vintern! :-)
 
 
Och sedan gav vi oss rakt ut i snön! Det har snöat så det är 30-40 cm!
 
Fin kvällshimmel här hemma i Skyttorp!

Jag är SÅ virrig! :-( Förberedde för att bara kunna slå på kaffebryggaren efter att jag varit ute i kylan med hundarna - smart va? Men av gammal vana (tänkte mig inte för) så slog jag på kaffebryggaren..... Jaja, ingen skada skedd.... Jag tog fram termos och tänkte att jag häller över i den! Sedan gick jag ut med hundarna och kom in igen, bara för att upptäcka att kaffet stått på hela tiden och termosen var tom - fint uppställd bredvid bryggaren!  Själva kaffet var som beck efter att ha stått på bryggaren så länge.... :-( Suck! Det är jag i ett nötskal!

Idag var jag också tvungen att skotta carport-taket....

Det hade snöat så mycket och carport-taket är ett riktigt fuskbygge med jätteklena reglar. Tål verkligen inte alltför mycket snö och vi har redan skottat det en gång (Uffe) så nu var det min tur att skotta efter det senaste ovädret.....

Så mycket istappar.... Vi skulle behöva se över isoleringen tror jag....

Jag är inte ute så mycket nu när det är så kallt - Bison är grymt uttråkad, men Hetzer är nöjd med att stanna inomhus!

Så mycket mysigare att dricka varm choklad med lite rom i och en MASSA grädde när det är kallt ute! :-)

För att roa Bison, så får hon numera hela kvällsmaten i en aktiveringsboll! Jag älskar den här bollen som man kan ta och skruva isär.... Fy för dessa bollar som man måste stoppa ner matknortarna i, kula för kula..... Nä, denna skruvar jag bara upp och så häller jag i ett helt mått mat och skruvar igen - klart!
 
Men jag sitter ju inte bara inne (eller går med snöskor) - jag kör lite kickspark också! Inte så mycket eftersom Bison inte är så gammal.... Men ett par 100 meter, bara för att lära henne att det är kul! Och kul tycker hon att det är! Hej ,vad det går! Kommer bli skitbra detta till nästa vinter...... :-)
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem vet - man kanske får se dig i Siljan Snowshoe Race 2017 ;-)