lördag 9 januari 2016

Härligt väder! Utterspår och Thomas Wassberg....

Idag åkte vi ut till jaktmarken en stund. Fantastiskt väder - då går det ju inte att sitta inne! :-)

Jaktkojan inbäddad i vinterskrud...

Fick en fantastiskt fin promenad med hundarna. Tyvärr är det alldeles för lite snö..... Det ser mycket ut eftersom det är fluffig pudersnö, men om jag skulle t ex försöka åka skidor eller kickspark på detta så skulle jag totalt repa sönder medarna......

Följde inte bara vägen utan var in i skogen också..... Hade ett mål och det var att se om uttrarna var kvar! Skrev ett inlägg om bl.a. utterspår förra januari - det hittar ni här: harspår, rådjursspår, grisspår och utterspår!

Jodå, uttrarna var kvar......

Utterspår

Spår i snön! Vågade inte gå fram närmare för att titta - dessa är inzoomade ute på en tjärn och jag är inte så förtjust att gå ut på isar när jag är ensam och inte har ombyte eller isdubb med mig. Är säkert jättetjock is, men det skiter jag i.....

Hundarna tyckte det var skoj att vara ute! Bison blev jätteintresserad av utterspåren och höll nästan på att hoppa ner i vaken! Undrar om hon egentligen är av rasen Otterhond istället för Vorsteh?

T och med Hetzer tyckte det var kul att vara ute (med dubbla täcken på sig)! Hon struntade dock fullständigt i utterspåren..... Harspår är mer Hetzers melodi (för där det finns harspår finns det ofta harpluttar.....).

Hopp och skutt!

- Kommer du någon gång?

Fullt ös!

Inte lätt att heta Bison när det är snö ute.... Efter bara en kort stund så såg hon ju ut som Thomas Wassberg! Frysna snorsträngar i hela skägget!
 
Bison eller Wassberg? Det är frågan.....
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Bison - Bison Tassberg ;-)