onsdag 6 januari 2016

Jul och nyår 2015!

Så blev det då julhelg även år 2015 och i år blev det en grön jul....

Tråkigt, men skogen är alltid vacker! :-)

Och äggtoddyn är vit och lika god oavsett snö..... :-D
 

Bisons första jul.....

Det firade hon genom att hoppa upp på spisen och tugga i sig alla köttbullar och prinskorvar! Endast en av vardera lämnade hon kvar..... Skithund! Tur att det fanns fler i kylskåpet att plocka fram..... Och att vi inte tagit fram så mycket eftersom det bara var Uffe och jag på julaftonen!

Oskyldig uppsyn - skenet bedrar!

Doktor Doolittle?

Natten ägnade Bison åt att terrorisera mig...... Hmmm.... Är det tacken, nu när man tryckt i sig X antal köttbullar och prinskorvar och dessutom får sova i sängen? Bortskämda jycke!

Det hanns med lite jakt också dagen efter annandagen....

Bison och Hetzer var med och vi klappade/pinglade oss igenom en såte!

Spännande, sade Bison!

Sedan var det vardag igen och jag jobbade samtliga mellandagar! Det var faktiskt helt ok..... Speciellt eftersom jag slapp sitta på kontor och solen sken! Dagen till ära hade det fallit några mm med snö. Inte mycket att hurra över, men tillräckligt för att det skulle bli vitt! Härligt!

På väg ut till min första kund för dagen!

Den 29:e var det dags att ut och fara igen. Den här gången var destinationen Danmark och uppdraget var att titta på danska grisar.

Bara en liten påminnelse.... ;-)

Jag övernattade kungligt! Och då menade jag kungligt - det var ett slott som var ombyggt till hotell....

Danskarna vet att ha det bra.... Vin på rummet! (inte för att jag drack något, men ändå....)

Rejäls fönsteralkov!

Målning över hotell-slottet. Kokkedal slott heter det. 


Matsalen!

Hallen med receptionsdisken längst bort.

Välfylld vinhylla!

Den 30:e flög jag hem igen och denna skylt stod placerad utanför Aalborg flygplats. Lite rolig! Mindre roligt var att det var tekniskt fel på planet och vi stod på landningsbanan i en timme innan vi fick lätta.... Blev lite nervös att jag skulle missa mitt flygplan hem till Sverige (byte i Köpenhamn) men tack och lov så var det exakt samma plan som jag redan satt på som skulle vidare till Sverige, så allt ordnade upp sig bra.... Blev bara någon timme försenad i slutändan! :-)

Den 31:a kom Mia och Magnus upp och vi drog ut och jagade i helt ok väder. Korvgrillning är ju ett måste på jakt..... ;-)

Efter en halvdag i skogen åkte vi hem till oss för att fira in det nya året. 4 vuxna och 5 hundar. Katterna var bortstängda i eget rum.... Inte helt lätt att slappa i soffan med sådan uppvaktning!

Eller vad säger du, Uffe....?

Spel är obligatoriskt! :-)

Blev riktigt kallt på kvällen.....

Trött vovve missade tolvslaget..... Men för att vara ärlig så var vi alla jättetrötta vid tolvslaget och gick och lade oss strax därefter...... :-)

Inga kommentarer: