måndag 4 januari 2016

16-20 november: Västergötland!

En vecka jobbade jag nere i Västra Götaland och då passade jag givetvis på att åka och hälsa på Annika. Bison vart fascinerad av hennes stora, vita blandras Ice med de långa, långa benen! :-D

Hon tassade efter och höll noga koll på vad han höll på med!

Hur det kan vara skönt att bada i iskallt vatten i november, begrep inte mina hundar, men Ice gör väl skäl för sitt namn, antar jag! :-)

Heinz var förstås också med, men då han och Ice knappast går överens så tog vi ut hundarna i 2 omgångar. Heinz fick istället hänga med syster Cobra. Det var dock ingen större syskonkärlek till att börja med..... Cobra var rätt svårflörtad! Men Heinz vinner ju allas hjärtan till slut! ;-)

Det är väldigt fin natur runt omkring Lilla Edet/ Svartedalen.

Som sagt, fanns många fina ställen att rasta hundarna på när man är i trakterna en hel vecka!

Mycket vatten.....

Kuperat.....

Fina Heinz.....

Liten skit! :-)

Älskar känslan av att vara högt uppe! :-)
 
 
En av dagarna fick jag se mer av Västra Götaland än jag tänkt mig.... Hade 30 minuter till övers och tänkte passa på att rasta hundarna. Svängde in vid en tjärn och bestämde mig för att det skulle vara en lagom promenad att gå runt denna. Nu har jag lärt mig att det vimlar av vattendrag runt Lilla Edet! Det ena avlöser det andra! Jag missade en liten remsa land när jag rundade några buskar och träd och helt plötsligt följde jag längs kanten på en annan tjärn istället.... Som sedermera visade sig vara en stor sjö! Det tog ett tag innan jag fattade att jag var helt fel ute och långt åt pepparn ute i skogen....  Till råga på allt gav mina gummistövlar upp.... Tiden gick innan jag lyckades ta mig tillbaka (joggandes), så jag dök upp hos min kund en halvtimme försenad (tack och lov inga fartkontroller längs vägen, för då hade jag inte haft körkort idag) svettig och med plaskblöta fötter samt täckt i lera (för givetvis halkade jag på hala rötter när jag skulle springa till bilen, och trillade pladask). Jaja, jag fick en jättefin vandring i alla fall! Bara spana in utsikten som visas på filmen ovan (jag är aldrig mer stressad än att jag kan ta 30 sekunder till att filma...... ;-)  )
 
Mina fina hotellhundar!

Inga kommentarer: