fredag 13 januari 2006

Stallet

Var, som sagt, ute i stallet igår. Castell var så himla gullig och trevlig! Riktigt gosig (allt är ju relativt...). Red dressyr i ridhuset då jag skulle ha kvällsfodringen och följaktligen var ute i stallet efter mörkrets inbrott. Ridningen gick ganska bra. Han blir ju bättre och bättre ju längre man rider. Verkar som att han tar rejält med tid på sig innan han är riktigt uppvärmd. Men det var svårt att få honom att gå riktigt som jag ville i vänster galopp. det funkade bara korta perioder. Antingen så var han stel efter julvilan, eller så orkade han inte bära sig mer än korta stunder. Ja ja, bara att traggla på. Ska ut i kväll igen.

Axa och Felix var som sagt med och sprang mest runt och letade hästskit... Men efter ridningen tog jag in dem i ridhuset och så körde jag vittringsapportering. Tyckte Axa behövde använda sin nos lite efter tre dagars vila. Och givetvis gjorde hon det galant! Tog inte en pinne fel. Det var nästan att hon fnös åt mig att jag gav henne så enkla uppgifter! Fasen att hon inte tog momentet förra helgen... :-(

2 kommentarer:

Schultzberg sa...

Nu har man skaffat en blogg också. Väldokumentarade kafferaster ;)

Anonym sa...

Undrar just när du & Axa tävlar nästa gång....? Hon kommer att gå som en dröm då - tror jag!