lördag 7 januari 2006

Lördag...

Förkylningen är mycket bättre... Det enda som tycks hänga sig kvar är den irriterande tröttheten... Sov ända till 9 i morse och var så seg att jag inte tog mig upp ur sängen förrän närmare 10... Och ändå gick jag och lade mig så tidigt! Jag tycks kunna sova hur mycket som helst....

Var i alla fall ut till stallet och fodrade lunch-hö. Passade givetvis på att träna Axa i ridhuset igen. Är ju debut i elitlydnad imorgon. Idag gick vittringsprovet bättre - faktum var att allt gick himla bra idag! Så det verkar ju lovande för i morgon....

Castell var trevlig att rida (som vanligt) även om han var mindre glad när man pysslade om honom (som vanligt). Red ut en sväng i den lilla skog som finns och som man bara kan komma ut till den här årstiden.

Hann hem i god tid innan det blev mörkt så då drog jag på mig skidorna och körde ett varv på åkern på andra sidan vägen. Axa sprang som ett jehu (som vanligt) och Felix gick och surade i mina skidspår (som vanligt). Fast han verkade liiite gladare i dag - det är väl för att det inte är så kallt, antar jag.

Testade såsen med creme fraiche och stenbitsrom. Det var helt ok! Nu är laxen snart slut. Ca två middagar till så....

Nä, nu har jag ätit och diskat undan - dags att duscha och sedan slappa resten av kvällen! I morgon måste jag upp tidigt - HUVA!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar laga sååå god mat när jag inte är hemma ;)

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre! Det är nog för att du lät kroppen vila ett tag:-)
Oj, va spännande det ska bli att att läsa imorgon hur tävlingen gick!

LYCKA TILL!!!