måndag 30 januari 2006

Måndag kväll

Jahapp... I morse åkte Uffe tillbaka till Gotland igen... *snyft* Ytterligare en vecka innan vi ses... Och ingen som lagar mat åt mig längre...Depp, depp...

Själv åkte jag in till kansliet för att hämta upp en massa mappar som jag behövde. Mådde riktigt bra igår på kvällen och under dagen, så jag åt inget av medicinen jag fick. Tänkte jag skulle se om det gick att kurera det själv. Nu på kvällen när jag skulle ut till Castell så hade givetvis de otrevliga bacilluskerna omformat sina grupperingar och slog till med ny styrka! Hade tänkt rida, men det kan jag ju lugnt påstå var "out of the question"! Så nu var det bara att ge upp och börja knapra medicinen trots allt...

Så nu är man tillbaka där man startade - på en värmefilt framför datorn med citronvatten!

Har ställt in tävlingen på lördag med Axa. Vi skulle ju egentligen kört hela vägen till Rättvik och tävlat elitlydnad, men jag har så dassigt med tid på helgerna och jag ville verkligen få till något med Mia. Så nu på lördag så ska Axas lilla knöl provtas, Kilroy ska få sin uppföljnings-spruta och Felix ska få sin röv undersökt... Felix kommer inte att bli glad - han gillar inte när någon pillar honom där bak, men han har fåttnågon konstig utväxt på undersidan av svansen, där den ansluter till kroppen. Och nu börjar han irritera sig på den.... Och den blir ju bara större och större.... Lika bra att kolla upp det med!

2 kommentarer:

Schultzberg sa...

Aha ! Nu har man det svart på vitt, jag är din personliga kock.

Anonym sa...

Pssst.....Jenny, har inte Schultzberg förstått förrän nu att han är din kock?!
Hehe.....'in for a surprise, eh...'

Hoppas du blir bättre av medicinen!
Och du har förstås kontaktat VC??

Stackars dig...lilla gosegumman...kraaaaaaaaam!