torsdag 19 januari 2006

Jakt på liten gnagare!

Ina beskrev i en kommentar om hur hennes hund Moia inte fattade att sorken redan var uppe och sprang utan stod kvar och sniffade i sorkhålet. Då måste jag ju berätta en dråplig historia.... Mina hundar vaktar ju här hemma. Det kommer inte en skata in på gården utan att jag vet om det för att inte tala om när det kommer någon människa.... Men så en natt vaknade jag av att det lät i köket. Det var helt klart någon där! Och både Felix och Axa snarkade högljutt vidare... De lyfte knappt på huvudet när jag klev upp ur sängen för att kolla vad som lät.... Och, minsann, var det inte en musjäkel som sprang omkring i köket! När jag kom blev den livrädd och sprang iväg ut i hallen och jag efter skrikandes "Ta den, Axa! Ta den!". Musen rusade rätt förbi Axas korg, bara 10 cm från hennes nos, men där låg hon bara still och såg allmänt oförstående ut.... Tydligen är det skillnad på ute och inne för ute är hon ju bra sugen på sorkarna! Men nu när det sprang en precis framför nosen? Nä....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha:-)))
Va mycket roliga saker som händer hos er!

Anonym sa...

Hahaha! Jag skulle kunna tänka mig att Moia skulle kunna göra likadant! Mitt i natten? Då ska man väl ändå sova!?!? Typ. :)