måndag 23 januari 2006

Att avmaska en katt...

Emma sade för evigheter sedan att jagborde avmaska Kilroy då hennes katter haft mask. jag köpte hem Axilur och sedan glömde jag bort saken ända tills nu då jag hittade axilur-asken igen. Jag valde axilur eftersom de var i tablettform. Har dålig erfarenhet av pasta som geggas ut överallt utom i munnen på katten, men jag hade ju inte tänkt mig att tabletterna skulle vara så stora! Jag tog fram de tabletter han skulee ha, lade dem på diskbänken och lät dem ligga där ett tag medan jag funderade på hur jag skulle få ihonom dem. Döm om min förvåning när jag kom tillbaka till köket och upptäckte att han knaprat i sig nästan alltihop själv! Vad glad jag blev! Fast något säger mig att det inte kommr gå lika lätt tre dagar på raken (det är så många ggr han ska få...)........

1 kommentar:

Anonym sa...

Här var det pastan som fungerade bäst! "Uuuusch va kletigt!" sa Majsan och slickade snabbt i sig alltihop:-)