måndag 9 januari 2006

Skakis

HUVA! Åkte till jobbet för att göra lite grejer nu på kvällen. Knallade in och stängde av larmet - trodde jag! Det jäkla skitlarmet hoppade igång i alla fall och det började tjuta något kopiöst! Eftersom jag visste att varje gång väktare åker ut på falsklarm så kostar det företaget sisådär 5000 pix så blev jag ju rätt stressad över att få av eländet. Kutade in i ett rum där en nyckel skulle förvaras (enligt den larmgenomgång jag fått) och hittade.... NADA! Då blev jag smått svettig och ringde upp en kollega som tack och lov svarade i sin mobil. Lyckades i oväsendet förmedla vad som hänt samt få vetskap om att nyckeln numera förvarades i ett annat rum....!! Sedan lyckades jag i alla fall få tyst på eländet och ringa SOS Alarm och säga att det var falskt alarm.... PUST! Är fortfarande lite uppjagad och det hettar inne i mitt vänstra öra - undrar om något ytligt blodkärl gick?

Inga kommentarer: