måndag 9 januari 2006

Har varit hos chiropraktor






Nu har vi varit hos Anna Olofsdotter. Axa var jätteduktig som vanligt. Stod som ett ljus och för varje gång som hon blev knackad i ryggen fick hon en godis. I vanliga fall när vi har varit hos Anna så har hon knackat Axa på 1-3 olika ställen, men den här gången var det tydligen riktigt illa. Jag tappade räkningen på hur många ställen hon var och knackade på....

Stackars Axa - det kan inte ha varit skönt att ha gått och dragit på alla de låsningarna... Efteråt körde Anna laser längs med ryggen och ner över höger bakben. Tidigare har vänster bak varit lite smalare och hon var allt som oftast halt på det benet, men nu verkar det vara mer höger bak och den muskeln var dessutom lite mindre tyckte Anna så därför körde hon lite extra laser på den sidan.

På bilden här ovan så håller Axa på att få laserbehandling (därav de skumma laserglasögonen).

Axa ska även testa ett nytt kosttillskott som heter "Dog Powder". Det ska tydligen vara mycket bra för hennes problem, menar Anna. Vad vet jag, men jag är villig att testa! Så nu ska hon gå på det här i ca 2,5 månader (så länge räcker burken), så får jag se sedan om jag märkt någon skillnad.... Givetvis ska Felix också få äta det också. Får återkomma med utvärdering om det hänt något!!

Som om inte Axas elände vore tillräckligt.... Den här vintern har hon dragits med rejäla tassprickor Så nu har jag inlett "Operation Tass"! Varje dag smörjer jag upp hennes tassar med salva och sätter sedan strumpor på henne (för annars slickar hon bort det direkt). Så nu ser hon ut så här... :

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Axa, ser nästan ut som djurplågeri. Alla vet ju att vita tubsocker är sååå ute :)

Anonym sa...

Axa, Axa, Axa....lilla, go´a gumman!:-)
Vad mycket hon ska stå ut med!
Ryggbesvär och tassprickor...lilla bumman...vojne, vojne!
Hoppas hon känner sig MYCKET bättre efter ryggdoktorns behandling!