tisdag 22 mars 2016

Vinter igen, kontorsdag och misslyckat spår

Vaknade i morse till snöflingor och en vit värld..... Förvisso vackert, men inte vad jag hade tänkt mig när jag lade ut spår till hundarna igår.....

Idag var det en kontorsdag. Då går det åt mycket kaffe..... Och dessutom är jag lite smålat av mig så jag tar ofta med mig laptopen till vardagsrummet och halvligger i soffan med mina mysbyxor och jobbar.... ;-) Nackdelen med att bo utanför stan - när man inte har något fikabröd så är det alldeles för omständligt att handla, så jag får vara utan.... Fördelen med att vara utan bröd är att hunden ligger snällt vid fötterna och dregglar inte ner dataskärmen!

Bison har också insett att matte inte har något att bjuda på idag.....



Tog en promenad på eftermiddagen och då hade nästan all snö smält bort igen, så då tänkte jag att jag passar på att testa spåren med Hetzer. Bison fick öva på att lyda visselsignaler på håll och lite dirigeringar (hoppa upp på den rundbal som matte pekar på). Nåväl, nu kan jag konstatera att ett renodlat personspår på ett fält som är 18 timmar gammalt och på frusen mark som blivit översnöat och att snön smält bort igen.... Ja, det var faktiskt för svårt för Hetzer! Hon jobbade som en jäkla dåre och nosen sniffade så högt att det lät som om hon skulle inhalera vartenda grässtrå - men hon redde inte ut det hela..... Bra - då vet jag vad jag har att jobba med! :-) Hon har ju spårat vartenda spår som en klocka hittills så det var nästan lite skoj att se henne misslyckas! Men det tror jag inte hon tyckte..... Hon blängde riktigt surt på mig medan vi gick tillbaka till bilen.....

Inga kommentarer: