fredag 11 mars 2016

Bison, flyttgäss och mysteriet med den försvunna mössan.....

Idag när jag var ute på morgonpromenaden så hörde jag plötsligt ett konstigt ljud.... Det lät lite som det där kacklande, tutande ljudet som gäss gör när de kommer flygande i sina stora V:n på himlen. Jag tänkte att "det var ju väldans vad tidigt flyttfåglarna kommer" och tittade upp på himlen, men den var tom. Förbryllad såg jag mig omkring och insåg att det var ju Bison som lät! Hon hade vid 9 månaders ålder sitt absolut första drevskall! Och det lät helt absurt! Men jag skrattade gott både pga det löjliga ljudet och pga av glädje eftersom det faktiskt var ett drevskall!  Vad var det då för djur som fick igång henne så? Tja.... Ta en titt på bilden nedan.....! ;-)


 
 
På sistone har Bison även utvecklat en fascination för mina vantar och mössor. Man kan ju undra ibland om Felix ande finns med oss.... ;-)
 
När Felix levde fick man alltid gå runt och leta efter sina skor och de kunde återfinnas på de mest märkliga ställen..... :-) (jag tycker det är så himla kul att han tog bägge skorna och ställde dem sedan snyggt och prydligt bredvid varandra i min säng - de är t o m i rätt ordning.... bara att dra på sig!)



Och nu har jag då flyttgåsen Bison som gömmer mina mössor och vantar..... Igår var jag helt utan min ena vante (tills Uffe hittade den) och idag lyckades jag hitta min mössa i Bisons korg. Suck..... Men visst är det charmigt också! :-)

Inga kommentarer: