tisdag 29 mars 2016

Bison har varit på fågelhundskurs och Hetzer har varit på vallhundskurs!

Japp nu är påsken över och jag har tränat hund precis varenda dag - perfekt! Tyvärr så smittade Uffe mig med sin förkylning så nu när det var tisdag och jag skulle upp och jobba så hade jag ont i halsen och snoret rann.....


Nåväl, söndagen var vi på fågelhundskurs och Bison skötte sig finfint på det stora hela. Blev liiiite för svårt med parsläpp ihop med en annan hund, då kom unghunden fram och det skulle bara lekas och busas.... Men annars gick det jättebra! Amir började prata om anmälan till Riksprovet för vorsteh.... :-) Jaja, vi får se! I april står unghundsprov i Tyskland på agendan!


Typiskt rörelsemönster..... ;-)


Upp som en sol, ned som en pannkaka! Bison är sur som citron när jag istället tar ut Hetzer och tränar med..... Och det tar hon ut på kuddarna! Men bara hörnen av någon anledning..... Har flera hundkuddar som ser ut så där nu! Tror dock det får dröja något halvår innan jag ersätter dem. Känns som att kasta pengarna i sjön om jag skulle byta ut dem nu!


Hetzer var på en heldagskurs igår (annandag påsk) och vallade. Hon skötte sig SÅ bra! Gjorde finfina hämt på ca 100 meter och inga får på benen! Dvs jag lyckades styra henne så hon tog fåren runt mig istället för till mig..... Ewa (instruktören) började prata om VP i maj..... Fanken vad mina jyckar går bra nu! ÄR så mycket spännande de ska ut på.... Skulle behöva sluta jobba och bara träna/tävla hund..... :-) Får köpa mig en lott idag - kanske har man tur?

Hetzer väntar på sin tur.

Lycklig efter ett bra hämt och viktigast av allt - inga får på benen!

Hetzer in action!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Man blir ju liksom lite glad & mallig när man läser hur bra & lyckliga ni är! :D