lördag 26 mars 2016

Skogssök, lydnad och avsliten päls....


Idag tog jag bara med mig Hetzer för att köra sök och lydnad så Bison fick stanna hemma med husse. Han fick strikta order om att se till att Bison kan se något när ja kommer hem igen.....



Han satte igång direkt på förmiddagen och skickade mig bilder via mobiltelefonen på att han tog uppdraget på allvar.... :-)


Jajamän! Nu behöver jag inte sätta en rosa hårsnodd mitt på huvudet på henne så som de gör med små yorkshireterriers!


Hetzer fick gå ett ganska tufft pass i skogen. Det hade inte varit fullt så tufft om hon hade kunnat gå dit jag pekade på första försöket, men ja ja...... Trägen vinner! Vi avslutade storstilat och jag kände mig nöjd. Tror Hetzer gjorde det också..... Sedan drog jag ner till klubben och tränade lydnad. Har fått lite inspiration dessa dagar och det var ju på tiden..... ;-) Hetzer var dessutom riktigt duktig på att gå fot så nu känns brukset inte så långt borta..... Framförgåendet är påbörjat och det enda moment som hon verkligen aldrig gjort är budföring..... Snart så är det tävlingsdags......

..... Hetzer ska bara vila lite först! ;-)

Imorgon är det Bisons tur att få följa med matte och jobba! Vilken härlig påskhelg jag haft så här långt! :-) Sämre för Uffe som börjar bli riktigt förkyld.... Som den lutheran han är så tyckte han det var bra att det kom nu när han ändå var ledig,,,,, Jaja - hellre han än jag!

Inga kommentarer: