måndag 21 mars 2016

Grävlingsspår och strippad hund!

Busan och Bison - för tillfället goda vänner..... ;-)

Igår ruttnade jag ur på att Bison såg mer ut som en långhårig vorsteh än en strävhårig...... Sagt och gjort, så tvingade jag Uffe att hjälpa till och vi började dra i Bisons päls....

Vi drog och ryckte och högen med päls på golvet växte och växte.... Till slut låg det en halv hund på köksgolvet i form av hundhår.....

Otacksamt nog ser Bison likadan ut.... Lite prydligare, kanske.....

Vi har en trång hall och jag vill inte ha hundarna på mina fötter när jag försöker sno på mig skorna. Hetzer ligger fint i vardagsrummet och väntar tålmodigt men Bison..... Hon måste bara vara så nära som möjligt.... Man vet ju inte - det är ju en möjlighet att matte försöker gå ut utan Bison, och det vore ju katastrof.....! Så då sitter man i trappen! Ser ju väldigt obekvämt ut, men det är hennes val....

Kan man bli annat än glad när man vaknar till det här lurvet?

God morgon!

Idag på morgonpromenaden sprang jag på det här spåret.....

Grävling! Ser ut som en liten björn varit ute och gått.....


Bisons spår....

Hetzer har mer avlånga tassar......

Inga kommentarer: