tisdag 8 mars 2016

Motionsjakt, spanskalektioner och städning av hönshus!

Hela lördag dag var jag ute i skogen med hundarna. Det var dags för jaktlagets drevjakt. 14 pers blev vi till slut och vi turades om att stå på pass och att gå i drevet. Jag gick nästan konstant i drevet eftersom jag hade Bison och Hetzer med (i koppel) så de fick ut och gå i skogen de med. Var på benen i princip hela dagen och sedan var jag mör och nöjd. Hetzer var jättenöjd och Bison tyckte vi var störtfjolliga som ville ägna kvällen åt att ligga i TV-soffan.... ;-)  Det blev i alla fall älghamburgare till kvällsmat med Mello i bakgrunden.

Söndagen ägnade jag flera timmar åt att städa hönshuset. Jag skottade ut hela hönsboxen och bytte spån och diskade foder- och vattenautomaterna. Sedan städade jag också utrymmet utanför boxarna. Så skönt när det är fint och rent (men det tog en jäkla tid!).

Rent hus!
 
Det var nästan skönt att det blev måndag igen efter helgen, så man fick vila upp sig lite.... ;-) Eller kanske inte för direkt efter jobbet så drog jag in till stan för att plugga spanska! :-) Det är himla kul att vara igång och plugga språk igen.
 
Tisdag blev ytterligare en dag på kontoret och på eftermiddagen drog jag ut och tränade passivitet, uppletande och fotgående med Bison. Dessutom fick hon gå ett kort spår. Jag ville bara testa av var hon står - hon har inte fått spåra på flera månader, men hon betedde sig mycket lovande så jag ska nog ta upp spårträningen igen! Önskar bara att det smälte bort lite mer snö.... Men det är på gång! :-) Hetzer fick också gå lite fotgående och köra lite uppletande (om nu någon undrade).....
 
Imorgon ska jag ut och titta på kossor igen - heja mig! :-) Det ska bli skönt efter två fulla kontorsdagar!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Du håller igång som vanligt! :)
Lycka till med spanskan! Du får väl snart möjlighet att testa den......