lördag 28 februari 2009

WOW - Axa börjar verkligen bli soft på gamla dar.... Dela en tvåsitssoffa med Heinz? Otänkbart för ett år sedan....

Igår tillbringade jag kvällen i soffan och tittade på Let´s Dance. Heinz låg och snarkade i mitt knäveck! Ser ut som han håller på att bryta nacken av sig.....

Axa tigger godis? Märklig sittställning kan man tycka! *s*


Så typiskt mina djur! Här försöker man ha en skön stund i soffan och glo lite på TV och vad händer? Heinz klämmer ner sig i knävecken, Krokus knölar ner sig på min mage och Axa gör sitt bästa för att bli delaktig hon med.....

I love my laptop! :-D


När man är förkyld får man tänka till! En promenad gör inte Heinz trött överhuvudtaget och nu har jag varit risig hela veckan.... Men om man tar och sätter pulkan på honom när man går promenaden så blir det mycket mer tröttande! Speciellt när Heinz är så korkad att han inte fattar att hålla sig i hjulspåren där det är lättare att gå - vilket Axa (ovan) räknade ut på 5 sekunder....

Heinz kämpade på ute i lössnön med sin pulka..... Själv hade jag det bekvämt i hjulspåren och njöt av att en 20 minuters rastningsrunda skulle göra Heinz rejält trött! Han är fortfarande på spänn när han har pulkan efter sig. Han har ju bara dragit den en gång tidigare!
En kort liten film på Heinz när han drar pulka!

Axa är alldreles dregglig efter alla harpluttar hon ätit och alla sorkar hon jagat!

Axa letar sork i snön!


Men för att få Heinz (och Axa) riktigt trött, nöjd och glad (så jag kan, utan dåligt samvete, fortsätta att ligga i soffan och hosta vidare) så hoppade jag in i bilen och körde till ett närbeläget grustag.....

Heinz på väg över kanten efter sin röda gummiboll.... Tänk att en sådan ska vara så god? Själv kanske jag skulle ta mig över kanten om någon kastade en princesstårta... Kanske....

Det var brant. Det var jobbigt. Heinz älskade det!!

Axa får normalt inte springa i branta backar men hon var också väldigt pigg efter en vecka med minimalt med motion. Hon stod bara och skrek uppe på kanten i frustration efter att inte få springa efter bollen, så till slut gav jag efter.... Tre vändor senare var hon rejält trött och jag kunde koncentrera mig på att även lill-Hasse skulle bli likaså....


Axa och Heinz letar boll och springer i backar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å, va roligt att se allt ni gjort idag!!!:-)

Och det var verkligen en fin bild med dig i soffan + alla djuren:-)