torsdag 19 februari 2009

Dagens kossor och Axa har varit dålig...

Idag träffade jag på en flock Highland Cattle. De ser så häftiga ut.... Och de såg ut som en skock urtidsdjur, eller nå´t, när de kom ut ur skogen....

En så näpen liten mule som sticker fram ur pälsen.... Och så stora respektingivande horn...!

Den här kon har blekt slingor i luggen... *s*

Jag var glad åt det rejäla staketet när jag hälsade på tjuren.... *s* Även om HC inte är särskilt stora så är de ändå imponerande!


Igår var Axa jättedålig på kvällen. Det är sällan jag sett henne så dålig.... Riktigt ont hade hon trots att jag gett max av vad jag vågade av det smärtstillande.... Det är jobbigt när ens hund har ont. Man känner sig så maktlös och så börjar jag tänka på Felix. Det känns som om det bara var i förrgår som Felix gick bort och jag har ingen lust att ta bort Axa på länge än! Men när man har en hund som ligger i soffan hela kvällen - blick stilla - och som inte ens kommer ut i köket för att tigga.... En hund som skriker till för att man råkar knuffa lite på henne.... Ja, då känner man att det kanske inte är så långt kvar..... Men så blir jag extra nojjig när det är Axa också, med tanke på hennes historik och hon är ju inte purung längre! Men det blev en mycket lugn gårdagkväll. Axa ville bara ligga i soffan och hon blir så orolig när jag drar iväg med Heinz (då vill hon följa med) så då stannade jag i soffan hela gårdagkvällen också! Och eftersom jag ändå var orolig över Axa så var det lika bra! Heinz - som normalt sätt skulle ha haft myror i skinnet av bristen på aktivitet - låg och tog det lugnt och halvsov hela kvällen han med!


Idag när jag kom hem från jobbet så hade dock "den onda attacken" gett sig för då skuttade Axa omkring som vanligt och for upp ur soffan så fort man bara närmade sig köket! Skönt! Men hon får allt ta det lugnt idag med! Och den oroliga klumpen i min mage har inte lagt sig än....

1 kommentar:

Anonym sa...

Var hade hon ont - i hela kroppen??
Så märkligt det kan bli med gamla tanter.....jag vet!:-)