tisdag 10 februari 2009

Diverse....

Jag var på 40 - årskalas i lördags. UBK hade årsfest, men jag och Uffe bestämde oss för att vara med och fira jubilaren istället. Nu lär det ju gå 10 år till nästa gång.... Massor med mat blev vi bjudna på (vi hade tagit med oss också eftersom det var "knytkalas").

Lägger bara ut två bilder på delar av det digra matutbudet så slipper jag bekymra mig om PUL.... Orkar aldrig hålla på att fråga folk om jag kan publicera bilder på bloggen när de är med, så det får bli mest hundbilder på bloggen. Det är ju ändå vad den här bloggen handlar om till 90%.... Så här låg Heinz i sängen i går kväll.... Bäst att passa på att njuta innan husse kommer och ska lägga sig!

Krokus vill också vara med i gemenskapen....

Det var fullmåne igår och jag tog några bilder när jag gick ut med hundarna sista vändan. Det såg så trolskt ut när månen sken genom grenverket....

Familjen rådjur var ute idag och letade efter mat på åkrarna. Kan inte vara lätt att konstant äta frusen mat som man får skrapa fram under ett snötäcke...

Rastning av glad hund! Axa fick stanna hemma med husse i vanlig ordning. Det gör inte henne något... När jag drar på morgonen vill hon ändå inte gå upp ur sängen utan har hellre en gosestund med husse när han vaknar (betydligt senare än mig). Jag vet inte riktigt vad det är, men sista åren så har Axa blivit mindre och mindre förtjust i att åka bil.... Hon kanske kopplar ihop bilåkandet med att bli stel? Vem vet? Jag vet i alla fall att hon vägrar att hoppa in i bilen på jobbmorgnar....

På väg hem efteråt jobbet var det en rejäl tjockdimma! Man såg knappt de mötande bilarna innan de var tätt inpå och ut över fälten när man tittade genom sidofönstre, så var det bara som en gråvit vägg....
Nä, nu ska jag iväg igen! Dags att träna lite hund!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni så mycket snö att rådjuren pulsar?!
Fina bilder!

Jenny sa...

Utanför Heby (där jag tog bilden) är det så mycket snö.....