söndag 4 november 2012

Spår, skogspromenader, flytt och jobba jobba jobba!


Helgen försvann förbi i rask takt... :-( Både lördagen och söndagen har sett hyfsat identiska ut. Jag har lyckats få med mig Uffe ut på skogspromenad med voffarna! :-)

Gråmulet, men skönt att gå i skogen i alla fall!

Motion för både Hetzer och husse!

Utsikt över "vårt" grustag. Kommer sakna grustaget när jag flyttat.... Så mycket skoj jag haft här med Felix, Axa, Heinz och numera Hetzer!

Hetzer spanar ut över omgivningarna.

Jag och Heinz!

De är så söta.... Alltid när jag varit ute och gått och släppt dem uppför trappen, så ska de stå och vänta på att jag kommer upp! Som om jag skulle smita, eller nå´t! :-)

Efter att hundarna har fått sin promenad så har jag jobbat ett antal timmar med en rapport som måste bli klar. Den är inte klar än, men jag har kommit en bra bit på väg i alla fall! Sedan har jag pysslat med flytten.... Tråkiga saker såsom adressändring etc och när jag inte pallat att sitta framför datorn längre så har jag dragit iväg och lagt asfaltsspår till bägge hundarna. På lördagen var jag till en parkeringsplats alldeles bredvid, men idag så tog jag mig till Bilprovningens parkering. En stor asfalterad yta - perfekt! Eller inte.... Dels var ytterligare en tjej där som hade samma tankar som jag (dvs hårda spår), dels vimlade det av folk som var där och övningskörde med sina barn.... Men jag fick ut två bra spår i vilket fall, så hundarna kunde känna sig (lite) nöjda). Sedan var det bara att åka hem igen och ägna ett antal timmar åt att röja, kasta gammalt skit och packa kartonger!

Helgens resultat! Plus ytterligare 2 packade kartonger nere i källaren..... Och att vi varit duktiga och åkt till återvinningen och dumpat vårt gamla kylskåp som lagt av. Är det inte typiskt så säg? En månad kvar tills vi flyttar till ett nytt ställe med en fräsch kyl och frys, så lägger vårt av! Kunde den inte ha hållit en månad till? Så nu fick vi köpa ett nytt kylskåp på Blocket, man måste ju ha en matförvaring! Men det blir nog bra i slutändan, då det får följa med och bli en extra kyl som får stå i gästhuset!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Perfekt med kyl i gästhuset! Sånt gillas:-)
Gärna dusch och toa också!