söndag 11 november 2012

Sökträning igår, lerpromenad och packning idag!

Det var Hetzer som fick gå och det var en riktigt besvärlig bana... :-) Mycket blöta partier. Partier med massor av ris och partier med klippor. Men med tanke på banans utformning så skötte hon sig bra! Och det gjorde de andra hundarna också. Dock ska vi försöka få till en lättare bana nästa gång, så att vi kan träna ordentligt på markeringar och framåtdrifter. En lättare bana, så att vi tvåbeningar kan stå på benen också.... Jag sprang ut i rutan under gårdagen och stöp givetvis i ett klippigt parti.... Slog i axeln så hårt att jag blev alldeles vimmelkantig och illamående av smärtan. Tack och lov gick det raskt över.... Puh!

En trött Hetzer efter att ha kört skogssök! :-D

Vaknade upp till en söndag som var grå och regnig. Trots att jag gått och lagt mig tidigt och sovit ända till 8 på morgonen så kände jag mig trött och hängig, men hundarna ville ut och ha frukost så det var bara att masa sig upp. Ont i kroppen hade jag också, efter min vurpa i skogen igår... Fick i alla fall med mig Uffe som sällskap och vi tog en promenad ner till ån fram och tillbaka. Är nog en av de sista gångerna vi går ner dit och vänder.... Flytten börjar närma sig!
 
 
Idag var det 7-8 plusgrader så det var hur lerigt som helst..... Heinz var lerig långt upp på ryggen!
 

Hetzer låg inte långt efter i lerighet!

Så efter promenaden var det källaren och schampoonering som gällde! Men nu luktar de så gott och är himla gosvänliga!!! :-)
 
Sedan har dagen ägnats åt att rensa i garderoben! Fyllde 1,5 flyttkartong med kläder och diverse junk. Sedan körde vi iväg till återvinningen med sisådär 3-4 svarta sopsäckar fulla med sådant som vi inte ville ha kvar! På sätt och vis är det skönt att flytta - man kan bli av med mycket skit som man samlat på sig.....
 
Och eftersom jag ligger konstant efter med jobbet, så lade jag en timme på att jobba på kontoret också. Imorgon åker jag till Västra Götaland och jobbar några dagar. Heinz och Hetzer får följa med och bo på hotell!  Men först ska jag upp och övervaka en djurtransport kl 6 på morgonen utanför Uppsala! 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Far & flyg! Hej & hå! Kör omsorgsfullt!
Hasse ser lite knepig ut i bakvagnen på bilderna, tycker jag.....