måndag 5 november 2012

Jobb-måndag...


Var ute på kundbesök hela dagen strax norr om Västerås. Hittade en fantastiskt fin skog att rasta hundarna i och uppenbarligen tyckte de också om skogen för de sprang och lekte av bara attan! :-)

Men på det stora hela blev det inte så roligt för vovvarna under arbetsdagen idag, så när jag kom hem så masade jag mig ut i motionsspåret i Bälinge. Sedan när jag kom hem så körde jag lite nosövningar med bägge hundarna i garaget för att sedan avsluta med att träna skallmarkeringar på mig med Hetzer. Det var väl precis som jag trodde... Hetzer fatttade leken blixtsnabbt (hon har alltid haft lätt för att skälla) och senare under kvällen kunde jag knappt titta på henne och vara passiv med kroppen, för att hon skulle börja skälla....

Sedan var det husses tur att få gosa med Hetzer.... Detta är väl fördelen med en kelpie jämfört med en dobermann. Dobbisar kan vara sådana enmanshundar men Hetzer gillar både sin husse och sin matte! Och det är ju såklart roligt för Ulf......

Som sagt, så fort jag stod stilla och var vänd mor Hetzer så satte hon igång med att skälla....

Men sedan tröttnade de och sussade så gott ihop!
 
Upptäckte förresten en kul sak i helgen när jag spårade med Heinz....  Jag testade att spåra med en sele med fronthake. Först försökte han dra som vanligt, men det gick ju inte! Han blev lite frustrerad, men spåret "drog" så till slut slutade han tjafsa med lina och sele och spårade jättefint! Och jag kunde hålla i honom med EN hand! Det har aldrig hänt förut..... Nu spårade jag ju bara på slät asfalt, men jag ska se hur det funkar ute i skogen också (eller om det bara trasslar sig med linan).
 
Nä, nu måste jag jobba lite igen.... Känns som jobbet växer mig över huvudet just nu! Måste försöka komma ikapp.... Kan jag få en extra jobbdag denna vecka? Så jag slipper jobba varenda kväll denna vecka samt i helgen?

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Jag tror att alla i familjen S har tagit lilla Ester till sitt hjärta!?:-)
Heinz verkar älska sin lillasyster:-) Hon är väl kanske lite enklare än storasyster var....
Och jag hoppas verkligen att du ska komma ifatt jobbmässigt! Inte bra för kroppen att stressa så där...