måndag 12 november 2012

Jobbresa till Skara

Efter en tidig morgon (blev upplockad klockan 6 inne i Uppsala) som började med att jag närvarade vid lastningen av sisådär 213 slaktsvin som skulle åka på sin sista resa, så anlände jag i Skara klockan 16.00. Hann bara ut med hundarna och duscha så dök Freddie upp och vi käkade middag ihop. Det var länge sedan vi sågs så vi hade massor att tala om. Bara hoppas att det inte dröjer lika länge till nästa gång.....
 
 
Sedan vi skilts åt så var det dags att gå ut med doggzen igen. Det är ju bara att passa på att njuta av kvällsbelysning och torra asfaltsvägar! Gick säkert närmare en timme bara för att det var så kul att slippa geggan och att se var man går... :-) Passerade domkyrkan "Skara byxor", men det verkar som om byxorna har fått överdragskläder på sig....
 
Nu är jag tillbaka på hotellrummet igen och det känns att det varit en lång dag.... Skulle helst vilja gå och lägga mig, men vad tusan - klockan är ju bara strax efter 8!!! Hundarna måste få gå ut en gång till och jag har lite jobb som behöver göras..... Får nog försöka hålla mig vaken i alla fall ett tag till!
 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Kul att du får komma ut i civilisationen ibland:-)))