fredag 9 november 2012

Jobb, hundträning och motion

När man ändå ska flytta så kan man väl använda kartongerna till miljöträning och balanseringsövning?

Idag sken solen (tänk vad glad man blir direkt solen är uppe) och jag tog ut hundarna på åkern (som tack och lov var markfrusen) på lunchen. Lite löst bus och sedan fick Hetzer köra IPO-r dirigeringar mellan cementrören. Hon är riktigt duktig!

På eftermiddagen var det möte inne på KRAVs huvudkontor så då var det bara att masa sig in, innan man kunde komma hem igen och satsa på fredagkvälls-känslan! Fast Uffe blev väldigt förvånad när jag kom hem och sade att jag skulle ut och springa! Men jag har varit sugen på det en längre tid men en förkylning och en trasig Heinz har gjort att det inte blev av. Men nu tog jag bägge hundarna med mig och sprang i Bälinges elljusspår. Shit, det var längesedan.... Min motion var obefintlig kan jag säga! Flåsade så det måste ha hörts på mils omkrets och hade blodsmak i munnen.... Och fort gick det! Heinz verkligen äääääälskar att dra! Till skillnad från Hetzer som var med för första gången och mest såg ut som att hon tyckte det var tråkigt. Hon drog inte i kopplet en enda gång under hela sträckan fast Heinz låg före henne och agerade "hare". Blir nog ingen draghund av henne..... ;-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

.....men vad du håller på!:-) Ut å springa är väl inte det första man borde tänka på när det äntligen är fredagkväll!?
Jag förstår Ester.....det var nog det dummaste hon råkat ut för:-)))