onsdag 7 november 2012

Dagens lunch (Strömsholm)!

I veckan som var träffade jag på den här galten ute hos en kund. Jag tyckte han var så fin så han skulle hamna på min blogg oavsett om bilden i sig blev ganska kass....

Visst var han fin? Det tyckte damerna också vill jag lova, för de var på honom som flugor på en sockerbit.... Han har nog ett bra liv den här galten.... Äta, sova och massor med intresserade damer som gärna vill "få till det"! :-)


Idag var jag i trakterna av Strömsholm när det var läge för lunch. Solen sken så det blev en perfekt lunchpromenad! Gick ut på kapplöpningsbanan och både Hetzer och Heinz betedde sig som vore de med i ett kapplöpningslopp....

Mycket vackert att promenera längs banan!

Och hästarnas hoppehunder är ju tacksamma att klättra på!

Heinz ser pytteliten ut! Den här eken måste verkligen varit enorm innan den dog....

Miljöträning....

Hetzer och Heinz - så söta ihop!

Sedan blev det dragkamp i koppel!

Tror det är dags att köpa ett nytt koppel..... ;-) Det hänger en massa trådar från det och knutarna lär jag aldrig få upp igen....
 
Åkte hem och tog en dusch och tänkte sätta mig ner för att jobba igen, men det tyckte inte Hetzer!  Efter ett par timmar var hon dödligt uttråkad och försökte slita sönder sin hundfilt, jaga katterna, hoppa upp i famnen på mig var 5:e minut och tigga uppmärksamhet så det var bara att gå ut igen! Gick ett par kilometer och tränade diverse balansövningar, att bli nedlyft från högre höjd (stenar), att sitta respektive ligga kvar. Heinz fick givetvis träna på samma saker (men jag skippade att lyfta honom). Sedan körde jag uppletande och skallmarkeringar. Hon verkligen går igång på att skälla - det är det roligaste hon vet, tror jag, att få träna skallmarkeringar! :-)
 
Nu är hon äntligen trött och lugn, så nu ska jag passa på att njuta av en kopp te och en macka!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

De får ett utvecklande liv dina hundar!:-)