torsdag 8 november 2012

Jobba, rabies och passivitetsträning!

Klampade upp och började jobba redan klockan halv åtta imorse.  Kändes bra - och behövligt! Jag hänger inte alls med i jobbet just nu.... :-( Har maaassor att göra!

Men hundarna måste ju också få sitt och idag var det dags för Hetzer att åka till veterinären mitt på dagen och få sin första rabiesspruta och ett hundpass. Hon skötte sig riktigt bra (blev mutad med mycket godis under nålsticket) och jag passade på att väga henne också - 16 kilo väger hon nu! Jag tycker inte hon växer någonting, men vågen talar ju sitt tydliga språk! Antar att jag tycker hon är så pyttig eftersom jag nästan alltid ser henne ståendes bredvid Heinz... :-)

Efter att ha åkt hem och jobbat lite till så drog jag över vägen till Hundens Hus där det skulle vara "hundfika", dvs fika till självkostnadspris och så kan man sitta där och snacka hund ett tag medan den egna hunden ska tränas på att vara passiv. Det var alla möjliga hundar med och en del var rätt stökiga och skälliga, så det blev en strålande störningsträning för Hetzer! :-)

Lite kul var det också att jag träffade två blivande grannar där! Två Skyttorp-bor med hund, alltså! Fast den ena skulle flytta strax..... Men nu känner jag ju i alla fall en person med hund i området! :-)

Nu är jag hemma igen och funderar på om jag ska orka jobba lite till? Eller så skiter jag i det och jobbar på söndag istället. På lördag är det sök och sedan lär jag väl inte orka....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Hoppas du tycker det är roligt att jobba...?!:-)