fredag 8 maj 2009

Uppsala den 8 maj 2009

Jag har min egen "privata" flygshow från balkongen!

De håller på att öva på flygfältet 3 km bort med sina stridsplan.

Inte varje dag man får se en gratis flygshow med diverse formationer.


Perfekt att ta en kopp kaffe och få lite underhållning till fikat!

Och på andra sidan huset har sinkorna redan fått komma ut på grönbete! Men först på söndag kommer de övriga korna ut. Det blir inget officiellt betessläpp i år eftersom ladugården håller på att byggas om till mjölkrobot, men en liten inofficiell baluns ska det bli. Fast jag kan inte vara med för jag ska ner till Freddie och träna hund hela helgen. Jag får låna ut min kamera till Uffe och hoppas att han tar lite bilder.

Igår var jag in till Svartbäcken en sväng och var bara tvungen att ta ett kort på det här trädet. Det blommar ju rent hysteriskt! men vackert var det....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Idag var det blandad kompott i inlägget!
Flygplan, kossor och blommande träd.:-)
Mysigt!