lördag 2 maj 2009

Har hållit spårkurs idag

For iväg på morgonen för att hålla en spårkurs. Heinz var med, medans Axa fick stanna hemma och hålla Uffe sällskap ute på tomten. Heinz skötte sig med den äran - han var tyst och snäll (nästan) hela dagen i bilen och fick vara med och förevisa hur man kan jobba med föremålsintresse när vi hade fikapaus. Det var jag och Emma som höll kursen och vi delade upp de 8 deltagarna mellan oss så vi fick 4 var att arbeta med. Det var bra för då hann vi gå ut 2 spår vardera till hundarna.

Vid 3-tiden på eftermiddagen var vi klara och då lade jag ut ett spår till Heinz och sedan åkte jag hem.... Efter en lätt lunch så låg jag och Axa och sov middag tillsammans i det strålande vädret ute i trädgården (medan Heinz patrullerade tomtgränsen) i någon timme. Vid 5-tiden orkade jag inte vänta längre eftersom jag började bli grymt sugen på en kall öl (och Uffe hade utlovat laxsoppa med egenhändigt gjorda vitlöksbröd till middag) så då åkte jag ut och spårade med Heinz. Lade även ett spår åt Axa som gick helt galant. Så nu är hundarna trötta och jag är mätt och törsten är släckt - slutet gott, allting gott!

Och imorgon kommer svärföräldrarna på besök.... :-)

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Skön dag va!?:-)

Hälsa svärisarna!
Varför blir vi aldrig bjudna....(-:

Jenny sa...

Du får väl bjuda in dig själv..... Om du nu kan slita dig från din trädgård och hemmets ljuva härd en dag! ;-)