måndag 25 maj 2009

Lång, men trevlig, söndag!

Igår var jag figge på Dobermannklubben i Täby när Briardklubben (hepp!) anordnade MT - till råga på allt var det bara två briarder med, för övrigt var det rottweiler, boxrar och en schnauzer.... *s* I vanliga fall brukar jag lämna hundarna hemma, men den här dagen tog jag med mig Heinz eftersom det var exteriörbedömning under dagen. Och eftersom MT-domarna tillhörde gruppen "pratglada" så var det inte särskilt lång tid som Heinz behövde befinna sig i bilen.... Först var han med och byggde banan. Sedan blev han exteriörbeskriven (och blev godkänd) och sedan hade jag ca 1 timme "ledigt" då jag passade på att träna lydnad. Och sedan tog jag ut honom efter varje hund och hade med honom på området bland alla folk och hundar när domarna tog lika lång tid på sig att diskutera varje hund som att göra testet för dem.... *s* Sedan fick han givetvis hjälpa till med att plocka in hela banan igen! Kan tillägga att Lill-Hasse var rätt mör när vi kom hem på kvällen!

För övrigt kan jag konstatera att jag tillhör kategorin "fånig".... I alla fall enligt Aftonbladet som listar magväskan som det klart fånigaste plagget man kan ha på sig.... http://www.aftonbladet.se/sofismode/mode/article5135192.ab Men fasen vad praktisk den är! Speciellt när man tränar hund..... Och jag är väl inte känd för att vara slav under modenycker och vad "folk" tycker, så jag kommer glatt att använda magväskan vidare - fånig eller inte!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

En söndag helt i din smak kan jag tro....!:-)