tisdag 12 maj 2009

Att jobba från 8 till 19.....

Idag var en jättebra dag! Jag hade haft en del strul med mina kundbokningar så jag hade ett rejält glapp mitt på dagen, men fullt upp på morgonen och sen eftermiddag. Vore jag inte hundägare så skulle jag avsky att ha ett par timmars dödtid mitt på dagen i en främmande stad.... Visst, man kan ju försöka balansera laptopen i knät och jobba i bilen efter bästa förmåga (och har jag massor av kontorsjobb att göra, så händer det att det blir så), men idag drog jag till Sala BK! Efter att ha ätit en smörgåslunch och rastat Heinz så var det dags! Dags för att premiärgå bruksstegen!



Och det gick ju utan några som helst problem som synes på filmen! Men så har han ju en massa grundträning i och med att han kan gå en agilitybana...



Törstig blir man av att träna! Det var bitvis ganska varmt idag.


Hopp över hinder funkade också bara bra..... På söndag ska jag tävla!


Hann med att promenera lite i omgivningarna runt Sala silvergruva i det fina vädret. En sådan här brant trappa MÅSTE man ju bara testa Heinz på..... :-)


Heinz gör sitt bästa för att skaffa sig fästingar... :-( Frontline blir satt på prov!!


Sommaren närmar sig med stormsteg och jag kommer ägna en stor del av den genom att titta på åkrar tillsammans med min vovve - kan jag ha ett bättre jobb? :-) Tyvärr är tjänstebilen så liten att jag bara kan ha med mig Heinz eller Axa :-(


Ser ni något konstigt på detta kort? Hade tyvärr bara mobilen vid detta tillfälle, så kvaliltén är ju inte strålande och jag har ingen zoom...


Uppförstorat i photoshop! Vi fick möte av en hare! Den var hur målmedveten som helst och skuttade rakt mot oss bra länge innan modet svek och den drog upp i skogen istället.

3 kommentarer:

Skogsmor sa...

Så duktig han är!!!

Och.....såg inte Hasse haren?!
Eller brydde han sig inte?

Therese sa...

Åh, mina gamla hemtrakter :-)
Lycka till på tävlingen. Vi håller tummarna för er!
/Therese, Gabbie & Zatoya

Jenny sa...

Skogsmor: Jag tror faktiskt inte att han såg haren ens....

Therese: Ja, håll alla tummar och stortåar! :-)