onsdag 20 maj 2009

Kort resumé!

Den här bilden tog jag igår när jag var ute på lunchpromenad med Heinz vid Skinnskatteberg. Se så fint Skinns-bergs kyrka avtecknar sig i sjön på andra sidan!

Idag var jag Lyravakt och for omkring i trakterna runt Västerfärnebofjärden. Mycket vackert och - än så länge - väldigt lite mygg! Men det kommer väl....

Hittade detta utsiktstorn ute i skogen..... Givetvis måste jag släpa med mig hundarna upp för att beundra utsikten!

Efter X antal trätrappor upp, så kom jag upp till toppen och hade en milsvid utsikt!

Heinz beundrar utsikten, också!

Det var bra brant att ta sig nedför igen! Men både Lyra och Heinz klarade det galant (även om Lyra såg måttligt road ut....)
Strax ska jag iväg och få hämta hem min bil från bilmek:en! Har ju varit utan bil sedan i måndags.... Jag och Uffe måtte ha världens bästa bilmek - han kunde ta in bilen direkt på måndagen och redan idag var han klar! Och det blev billigare än vad jag trodde - bara det!!! Men, visst.... Ett antal tusenlappar kommer ju försvinna ur plånboken tack vare detta i alla fall! Vad det var för fel? Ingen aning.... Uffe stod och berättade, men det gick in genom ena örat och ut genom det andra.... Något med ett svänghjul i motorn...
Ikväll ska vi nog ta oss in till Orvar också. Om vi orkar. Har varit en intensiv jobbvecka och Uffe är nere i källaren och tränar så han kommer väl komma upp och vara trött han med....

3 kommentarer:

Skogsmor sa...

Härliga bilder!
Vad hade du gjort om tornet var så murket att trappan gått sönder när du var ovanför....?

Skogsmor sa...

......för övrigt kom jag på att detta måste vara första gången jag ser Hasse & Lyra sitta STILLA!:-)

Anonym sa...

enl telia kan man inte bli debiterad om man svarar!!!!
ringt o kollat idag 090520.
på mobilen kan man ju reg. numret o skriva Bedragare istället för NAMN....