torsdag 21 maj 2009

Trädgårdsarbete idag och Dog Tornado till hundarna!

Vaknade upp till en underbar morgon, men valde att somna om... Var så himla trött efter en intensiv arbetsvecka (även om den var kort i antal dagar) och så gjorde det ju sitt till att jag, Uffe och Nina (Uffes C-uppsats-kamrat) var ute på Orvars och drack några öl igår.... ;-) När jag väl masat mig upp så var givetvis det fina vädret borta och regnet hängde hotande i luften.... Drog in till stan och handlade mat till människor och hundar och väl inne i hundaffären "slog jag till" på ännu en godisgömmarleksak till Axa (och Heinz). Passade också på att fylla en dunk med bensin till gräsklipparen och eftersom inget regn hade trillat från den molniga himlan när jag kom hem, så var det bara att sätta igång!

Tänk vad tomten ser fin, väskött och prydlig ut bara man klipper gräset!?? Men jisses vilken tid det tog... Jag och Uffe turades om med att släpa vår handjagare till gräsklippare över det långa och tjocka gräset (och ogräset).... Men fint blev det!

Äppelträden håller precis på att brista ut i blom...

Hela tomten är på G för att blomma! Till vänste syns sherminbusken (eller hur den nu stavas), mitt i bilden börjar syrenbersån blomma och till höger ser man päronträdets vita blommor - om en vecka lär det vara kanonfint ute!!!

Nu på eftermiddagen håller Uffe på att grilla grillspett (mums - jag är vrålhungrig efter all gräsmatteklippning!) och jag lekte med hundarnas nya leksak.... Heinz ligger ner i vanlig ordning, när han letar efter godis.... :-)

Axa gillar sin nya leksak..... Big time!!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Å, va´ fint det ser ut med nyklippt gräsmatta!!!! Och det brukar dofta gott och tårframkallande...:-)
Filmen med Axa tar slut alldeles för fort - jag vill alltid se meeeer!:-)

Hmmmm......(philadelphus)
s-c-h-e-r-s-m-i-n!