måndag 4 maj 2009

Lydnadsträning och besök

Igår kom som sagt svärföräldrarna på besök till Axas förtjusning, som här har krupit upp mot Berits ben.... De har ju passat henne vid några tillfällen så de är ju hennes extra-familj. Sedan är ju vägen till Axas hjärta genom magen och hon brukar ju alltid få något gott när vi kommer och hälsar på dem...

I kväll var jag nere på UBK och tränade lydnad. Precis när jag anlänt till klubben och klivit ur bilen brakade värsta ösregnet lös.... Typiskt! Men tack och lov varade det bara i sisådär 5 minuter och sedan sken solen igen och det blev en jättefin regnbåge!

Här är en bild på Heinz när han ligger platsliggning. Sköter sig jättefint trots all störning i form av andra tränande ekipage runt omkring. Det ser ut som att han har koppel på sig, men kopplet som sitter i bruksstegen hänger rakt ner i backen ca 5 meter precis bakom Heinz... Körde igenom apellydnaden och lydnadsklass 1. Passade även på att ta ut Axa och tränade några moment mest på skoj. Allt fungerade bra, så nu längtar jag efter att få tävla!


3 kommentarer:

Camilla sa...

Blir själv lite sugen på att prova på lydnaden, men det är skillnad på träning och tävling för våran del....så det blir nog att titta på när alla andra tävlar.
Var ska ni tävla och när?

Skogsmor sa...

Jag tror det blommar slånbuskar i bakgrunden på platsligget......vilken massa god saft och likör det kan bli!

Och minsann är det inte två regnbågar på mittbilden? Tjusigt!

Trevligt med rart besök!:-)

Jenny sa...

Jag har inte anmält mig till någon lydnadsklass ännu, men 17 maj ska vi tävla apellspåret.