torsdag 3 maj 2007

Tråkig morgon...

I morse var jag på väg längs Almungevägen när en katt fick för sig att springa över vägen. Ingen höjdare när vägen var full av morgontrafik..... Den hamnade under bakhjulen på bilen framför mig. Jag såg att den skadade bakbenen, men levde i övrigt, då den släpade sig ner i diket på frambenen..... Jag fick stopp på min bil och gick ur för att titta till katten (en liten, svart-vit bonn-katt) och såg hur den kravlade sig iväg längs diket. Den orkade dock inte så långt så jag kunde ganska lätt komma fram till den och få tag på den.

Den kan inte ha varit helt förvildad (även om den saknade öronmärkning och halsband) för den varken rev eller bet mig när jag tog tag i den (fast den fräste en hel del...). Jag stoppade in den i hundburen i bilen och vände tillbaka in till Uppsala och lämnade av den på Ultuna djursjukhus, så förhoppningsvis så klarar den sig (eller så får de se till att den blir avlivad på ett bra vis).

Stina, som bor i närheten av olyckan, lovade att sätta upp en lapp om katten (utifall någon saknar den) vid någon anslagstavla i området som hon sade att många personer som bor därute passerar. Själv skulle man ju vara väldigt orolig om Kilroy försvann helt plötsligt.... Turligt nog så har han ju öronmärkning, men ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååå, lilla kissen!!!(-:
Tur att du gjorde vad som kunde göras!
Tog de emot katten på djursjukhuset utan att kräva betalning....?