onsdag 23 maj 2007

Dagens vedermödor...

Efter att ha jobbat större delen av dagen, tog jag Heinz med mig och gick för att kasta sopor. Då passerade vi kohagen och träffade på denna nyfikna kviga!

Heinz var rätt nyfiken tillbaka, men en ko är ju sååå stor! Så lite läskigt var det allt!

Bättre att undersöka gräsklipparen! Mer "lagom" storlek! Jag passade på att klippa större delen av framsidan idag (det är 17 vad gräset växer nu...) och lyckades få en blåsa i handen :-( Men det är fint med en nyklippt gräsmatta och doggzen var med och studerade hur en gräsklippning går till.

Sedan var det dags att gnaga på sin leksak ett tag.... Fast lite var det nog för att lura mig, för emellanåt gnagde han mer på tröskeln än på leksaken! *s*

Lina kom på besök under kvällen och en främmande bil på gårdsplan måste ju undersökas grundligt! Kilroy sitter på taket och Tarzan spanar in fronten.

Det här är min tjänstebil.... Antar att det ska synas att man är kattägare.... ;-)


Lina var en ängel och tog Axa med sig och gick en promenad! Jag kan ju inte gå så långt i och med Heinz och jag vill inte lämna honom själv någon längre stund, så Axa har fått gå på sparlåga vad motion anbelangar sedan Uffe åkte till Gotland, så det var skönt för henne att få gå en sväng! Axa blev så glad när hon träffade Bosse! Pep-skrek och gjorde lekinviter! Hon var väl lycklig över att få träffa en vuxen hund....?

3 kommentarer:

Schultzberg sa...

Heinz verkar trivas med tillvaron. Hoppas Axa gör det med.

Anonym sa...

Tycker näääästan liiiite synd om Axa:-)
Men lillhasse är ju så sööööt!

Lina Kinnander sa...

Tack för fika och massa skitsnack... Alltid skönt att få prata av sig med någon vuxen efter 10 månader med Axel... man får liksom lite mer tillbaka...