lördag 26 maj 2007

I torsdags...

I torsdags blev det en händelserik dag för Heinz! I alla fall på eftermiddagen/kvällen (eftersom jag jobbad under dagen). Jag tog nämligen med honom in till kansliet mitt inne i Uppsala, där han fick komma in och strosa runt och hälsa på de arbetskamrater som jobbade sen eftermiddag. Passade även på att gå en kort sväng på stan och tittade bland annat på den långa gräsmatta som kommunen (?) rullat ut längs med gågatan som en del i firandet av Linné. Den såg mest ut att behöva vattnas ordentligt.... Heinz hade i alla fall stora ögon, när han beskådade alla dessa människor, bilar, cyklister m.m men han var vid gott mod och charmade en hel hop med människor när han vägrade lämna ett jordgubbsstånd (!)... Lekte och pussade på två små människo-glin gjorde han också! ;-)

Efter detta åkte jag ut till Fjällnora där jag träffade Stina och vi körde uppletande med Axa och Dimma. Axa fick en jättesvår leksak som hängde i ett träd så hon fick verkligen jobba..... *s* Testade att lägga ett spår till Heinz bara för att se vad som hände, men det hände inte så mycket..... Inte spårmässigt i alla fall..... Jag som sagt till alla att Heinz är så lugn och cool.... När jag skulle gå en liten sväng och gå in på spåret för att se om han gjorde ett upptag spontant så drabbades han av värsta "boxer-fnattet" så dobermann han är! Han for runt som ett popcorn, skällde, attackerade stubbar och sly, bet i mossa och grävde så gräs, mossa och pinnar flög! Däremellan kastade han sig ner bland löv och rullade runt, runt.... Länge höll han på också och till slut så sprang han över strumpan jag lagt ut, vilken han sög tag i och kampade och ruskade hela vägen tillbaka till bilen (i princip - jag lurade av honom den med hjälp av bollar och godis efter ett tag).

Sedan sov både Heinz och Axa gott hela kvällen och natten.... Och jag med!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojojoj vilka äventyr!!:-)